Aanleiding
Tijdens deze workshop maken de leerlingen spelenderwijze kennis met drones, VR-brillen, digitale opmetingen en tal van nieuwe technieken die ze ook zullen tegen komen op werven.
Naar aanleiding van een moord, gebeurd op de werf, gaan de leerlingen in groepjes van 2 op zoek naar de juiste locatie, het moordwapen en de dader. Het spelverloop is gebaseerd op Cluedo waarbij het juiste antwoord verborgen zit achter slot en grendel. Om de juiste code te vinden moeten de leerlingen werken met de nieuwe technologieën. Telkens wanneer de leerlingen voor de eerste keer een locatie betreden wordt een technologie uitgevoerd. Tijdens het spel kunnen gebeurteniskaartjes getrokken worden, die tips geven over een verdachte, het moordwapen, de locatie of het spelverloop beïnvloeden.
De verdachten zijn verbonden aan een technologie, bij het betreden van een locatie wordt met de overeenkomstige technologie gewerkt.
De workshop wordt begeleid door een edutainer die ter plaatse komt met het nodige materiaal en instaat voor het goede verloop van de workshop.
Technieken:
Doelgroep
Leerlingen 3de graad en Duaal
Praktisch
Tabbladen